19 دی: در پی بارش سنگین برف در قم با آسیب دیدن شبکه انتقال و قطعی برق مشکلاتی برای شهروندان قمی بوجود آمد.
در پی بارش سنگین برف در شهر قم علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در برخی از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر قم به دلیل تصادفات زنجیره‌ای برق بخش‌های از قم قطع شد.
قطعی برق به دلیل آسیب دیدن شبکه انتقال برق بوده که از شامگاه یکشنبه تا کنون این قطعی ادامه دارد و این امر موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان قمی به خصوص برای گرمایش منازل ایجاد شده است.
با وجود اینکه ساعت اداری دستگاه‌ها از ساعت ۹ صبح اعلام شده بود، اما برخی از ادارات و بانک‌های استان قم نیز برق نداشتند و ارباب رجوع‌ها سردرگم شدند.
آب گرفتگی برخی از معابر و شکستگی درختان در سطح شهر قم نیز گزارش شده است.
حجم بارش برف در روز یکشنبه در سال‌های اخیر کم سابقه بوده است و حتی مناطق دور دست نیز این میزان بارندگی برف را نداشتند.

در همین رابطه یوسف صادقی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با توجه به بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته، در این مدت شبکه توزیع نیروی برق از لحاظ تجهیزات و شبکه از پایداری خوبی برخوردار بود و فقط تجهیزات برق مستقر در روستا‌هایی از جمله قاهان با مشکلاتی مواجه شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که کلیت ۲۲۰ فیلر تغذیه‌کننده شبکه استان مشکل خاصی نداشتند، عنوان کرد: شاهد قطعی‌های داخل شهر هستیم که دلیل آن بارش سنگین برف است که موجب خم شدن شاخه‌های درختان و درگیر شدن با شبکه برق فشار متوسط شد. 

او ادامه داد: این مساله موجب خاموشی‌هایی در برخی مناطق استان از جمله بلوار امین، شهرک پردیسان، شهرک ایثار و قسمت‌هایی از خیابان ۱۵ خرداد شده است. 

صادقی تصریح کرد: این خاموشی‌ها در کنار اخبار خوبی که از بارش برف داشتیم، موجبات عذرخواهی و شرمندگی ما را در پیشگاه مردم پیش آورد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم ضمن عذرخواهی از شهروندان، تاکید کرد: قول می‌دهیم ضمن هماهنگی با شهرداری حتما از بروز این موارد پیشگیری کنیم و در آینده که شاهد بارش رحمت الهی در استان خواهیم بود، این مشکل پیش نخواهد آمد. 

۶۰۶ هزار و ۳۲۰ مشترک برق در استان قم وجود دارد که ۴۸۴ هزار و ۴۴۲ مشترک در بخش خانگی، ۸۳ هزار و ۵۰۱ مشترک در بخش سایر مصارف، ۲۴هزار و ۵۰۵ مشترک در بخش عمومی، هفت هزار و ۱۰۲ مشترک در بخش صنعتی، چهار هزار و ۱۶۲ مشترک در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۶۰۸ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند. 

۳۷.۹ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۸.۵ درصد بخش صنعت، ۱۲.۵ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، ۹.۹ درصد سایر مصارف و ۱.۶ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :