19 دی: کارشناس اداره کل هواشناسی استان، با بیان اینکه آسمان قم از اواخر امشب تا فردا ابری است، گفت: در این مدت شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی صبوری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفتگویی با اشاره با ورود سامانه بارشی به استان گفت: از اواخر امشب تا فردا شب، آسمان قم به تناوب شاهد بارش باران و برف خواهد بود.
وی با بیان اینکه حداقل دمای ثبت شده صبح امروز ۳ درجه زیر صفر بود و حداکثر دما نیز احتمالا به ۹ درجه می‌رسد، گفت: آسمان قم امروز نیمه ابری و مه آلود است که در ارتفاعات شهرستان کهک و بخش خلجستان شاهد بارش برف خواهیم بود.
صبوری با اشاره به اینکه پایان هفته شاهد کاهش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود پیش بینی کرد؛ در این مدت دما به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :