19 دی: مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان،‌ گفت: بارش برف و باران که با ورود سامانه جدید از امشب آغاز می‌شود تا شامگاه فردا ادامه خواهد داشت.
مهران حیدری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سامانه قم را تا عصر فردا تحت تاثیر قرار می‌دهد که بر این اساس از امشب به‌تدریج بارش برف و باران را در استان خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: بارش در مناطق مرتفع استان به‌صورت برف و در سایر مناطق به‌صورت برف و باران خواهد بود و بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی در غرب و جنوب استان انتظار بارش‌های بیشتری داریم.
وی ادامه داد: از صبح روز پنجشنبه نیز با خروج تدریجی این سامانه از میزان ابرناکی آسمان کاسته می‌شود و سرعت وزش باد به‌ویژه در مناطق غربی استان به حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.
به گفته حیدری،‌ روزهای جمعه و شنبه هوای استان نسبتا پایدار و آسمان صاف همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود و طی هفته آینده نیز روند دمای هوا افزایشی خواهد شد.
وی بیان کرد: بارش‌های پیش رو موجب کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، احتمال بروز روان آب و جاری شدن سیلاب‌ها، احتمال خسارت به بخش صنعتی و کشاورزی خواهد شد که در این راستا هشدار نارنجی صادر شد.
وی به شهروندان توصیه کرد: اجتناب از تردد غیرضروری، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، احتیاط در تردد در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها، عدم توقف و اتراق در کنار رودخانه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را مدنظر قرار دهند.
مدیرکل هواشناسی قم گفت: کمینه دمای امروز، فردا و جمعه به ترتیب یک، یک و صفر درجه سانتی‌گراد و بیشینه دما نیز به ترتیب ۹، ۵ و ۱۲ خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمترین دما مربوط به دستجرد با دمای چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :