19 دی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه پس از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتاب دراین استان داده می‌شود گفت: سالانه به طور متوسط ۱۱ هزار عنوان کتاب درقم مجوز نشر می گیرد.
امیرعلی عموزاده روز سه‌شنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین افزود: با وجود این حجم از اعطای مجوز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بار سنگینی متحمل شده و خط به خط کتاب‌ها توسط ممیزان بررسی می‌شود.
وی با اشاره وجود شهرک چاپ و نشر در قم که این استان را متمایز کرده، گفت: ۳۰ درصد از کاغذ کشور وارد قم شده و توزیع می‌گردد.
وی بیان کرد: سالانه بالغ بر ۲ میلیون جلد کتاب از قم به کشورهای خارجی صادر و امور مربوط به آن در کمترین زمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان انجام می‌شود.
عموزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دین در قم بیان کرد: در این نمایشگاه برای رفاه حال طلاب و دانشجویان که ممکن است تنگناهای معیشتی داشته باشند و نتوانند به آسانی کتاب خریداری کنند، مقدار قابل توجهی بن تخفیف اعطا می‌شود.
۱۱۰ ناشر با ۲۱ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب دین حاضر می‌شوند
مسوول اجرایی نمایشگاه کتاب دین نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه جنبه بین المللی ندارد اما ۱۰ ناشر از کشورهای سوریه، لبنان، بحرین و عراق و ۱۰۰‌ ناشر داخلی در آن حضور خواهند یافت.
حمید خرمی افزود: ناشران،‌ ۲۱‌ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می‌کنند که طی سه سال گذشته به چاپ رسیده‌است. ضمن این که چند ناشر نمونه کودک هم به نمایشگاه دعوت شده‌اند.
وی با اشاره به توزیع سه میلیارد تومان بن‌ کارت خرید کتاب برای نمایشگاه کتاب دین ابراز داشت: ۲۰‌ درصد از این میزان، یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی میزان بن کارت برای عموم‌ مردم را ۳۰۰‌ هزار تومان، طلاب و دانشجویان ۴۰۰ هزار تومان و اساتید حوزه و دانشگاه را ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.
خرمی گفت: کلیه کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب دین با تخفیف ۱۰ تا ۲۰‌ درصدی توسط ناشران ارائه می‌شود.
وی یادآور شد: آیین افتتاح این نمایشگاه فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار شده و نمایشگاه تا یکم اسفند ادامه پیدا می‌کند.
وی محل برگزاری نمایشگاه را در محل دائمی نمایشگاه‌های قم عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰‌ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ از نمایشگاه بازدید کنند.
خرمی همچنین یادآور شد که بیش از ۱۰‌ نشست تخصصی در حوزه کتاب به عنوان برنامه جنبی نمایشگاه دیده شده و پنج کتاب ارزشمند دینی در نمایشگاه رونمایی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :