19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه توافقات خوبی میان روسای جمهور ایران و چین حاصل شده است، گفت: با توافق‌های به عمل آمده شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی میان دو کشور باشیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که به همراه تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی در پکن به سر می‌برد، در گفت‌وگویی درباره دستاوردهای این سفر اظهار کرد: فرصت دیدار و گفت‌گوهای روز گذشته آقای شیی رئیس جمهور چین و آیت‌الله رئیسی کمک کرد که به طور کامل یک بار ابعاد متنوع همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین در سطح سران دو کشور مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: توافقات بسیار خوبی در خصوص رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه میان دو رئیس جمهور حاصل شد. خوشبختانه وزرای ذیربط و به ویژه تیم اقتصادی دو دولت هم حضور داشتند.
وزیر امور خارجه عنوان کرد: ما خیلی خوشبین هستیم که در چارچوب این گفت‌وگوهایی که انجام شد و توافقاتی که به عمل آمد، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی میان دو کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، در جریان سفر سه روزه آیت الله رئیسی به پکن که با هدف اجرایی شدن برنامه جامع مشترک ۲۵ ساله ایران و چین و به دعوت رئیس جمهور چین انجام شده است، ۲۰ سند همکاری میان دو کشور در حوزه های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل و ترانزیت به امضا رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :