19 دی: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که کشورش از ماهها پیش در حال فضاسازی علیه تهران با ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین از سوی روسیه است، ادعا کرد شواهد درباره بکارگیری پهپادهای ایران در منطقه و اوکراین در حال افزایش است.
رابرت مالی (راب مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم با ایران که در منطقه غرب آسیا به سر می برد، پس از دیدارش با معاون وزیر خارجه عمان که آن را "عالی" خواند، این ادعا را مطرح کرد.
این مقام وزارت خارجه امریکا ادعای آژانس اطلاعات دفاعی درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین را بازنشر و مدعی شد: حکومت ایران همچنان انکار می‌کند، اما شواهد در حال افزایش است. پهپادهای ایران هم در منطقه و هم در جنگ بیرحمانه روسیه علیه اوکراین استفاده می‌شوند.
راب مالی ۱۵ بهمن ماه نیز اذعان کرد: ما (ایالات متحده آمریکا) در هدف قرار دادن عناصر بیشتر برنامه پهپادی ایران تردید نخواهیم کرد. وی در عین حال ادعا کرد: از ایران می‌خواهیم مسیر خود را تغییر دهد و حمایت از جنگ روسیه را متوقف کند.
وزارت خزانه داری آمریکا در همین روز اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را تحریم می کند. این شرکت مستقر در ایران قبلاً به دلیل ساخت پهپادهای شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد همچنین دو کشتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های مکران و دنا را به‌عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع است، شناسایی می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :