19 دی: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای مطرح شده و اتهامات واشنگتن علیه نفوذ منطقه ای تهران، تهران را متهم به حضور سرکرده گروه تروریستی القاعده کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد "سیف العدل" سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده، در ایران حضور دارد.
برخی منابع خبری با انتشار گزارشی به نقل از تعدادی کارشناس و نسبت دادن آن به سازمان ملل مدعی حضور سیف العدل مصری که گفته می شود پس از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده شده، در ایران شده اند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون ارائه هیچ مدرک و سندی ادعا کرد: ارزیابی ما با ارزیابی سازمان ملل درباره حضور سیف العدل در ایران، مطابقت دارد.
وی با تکرار اتهامات علیه ایران مدعی شد: ارائه پناهگاه به القاعده، یکی دیگر از حمایت‌های گسترده ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی ثبات کننده در خاورمیانه و فراتر از آن است.
سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا همچنین درباره ادعای سنتکام مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی در سوریه مدعی شد: ما متعهد به محافظت از مردم و منافع خود هستیم و به این تعهد عمل خواهیم کرد.
فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" مدعی شد که یک فروند پهپاد ایرانی را برفراز یکی از پایگاه های نظامیان اشغالگر آمریکایی در شرق سوریه سرنگون کرده است.
سنتکام ماه گذشته میلادی نیز اعلام کرده بود که سه پهپاد انتحاری ناشناس پایگاه نظامی "التنف" در شرق سوریه را هدف قرار دادند.
فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شده بود که در آن حمله دو پهپاد را سرنگون کرده اما پهپاد سوم به ساختمانی در این پایگاه اصابت کرده است.
سخنگوی سنتکام آن زمان گفت که این حملات منجر به مجروح شدن دو عنصر از گروه مسلح و تروریستی "نیروی ارتش آزاد سوریه" وابسته به آمریکا شد اما نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه آسیبی ندیدند.

  • نویسنده :
  • منبع :