19 دی: خطیب نماز جمعه قم با اشاره به حماسه پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، گفت: این راهپیمایی حماسی و پرشور پاسخ دندان‌شکنی به براندازان بی‌ریشه و ساده‌لوح انقلاب بود و این دشمنان باید تا مدت‌ها در عصبانیت و ناامیدی از این حضور دشمن‌شکن فرو بروند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: پیام این راهپیمایی این بود که مردم تا پای جان برای حفظ ارزش‌های اسلامی که به ثمره خون پاک شهیدان ایجادشده، دست بر نخواهیم داشت.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با گروهی از مردم تبریز، تصریح کرد: مردم در راهپیمایی امسال با درک و تحلیل از شرایط داخلی و بین‌المللی و با اعتقاد به‌عنوان یک فریضه سیاسی و عبادی به صحنه آمدند تا با امامین انقلاب تجدید بیعت کرده و با نظام سلطه خط‌کشی دوباره‌ای داشته باشند.
سعیدی بابیان حضور پررنگ راهپیمایی اولی‌ها، در ۲۲ بهمن امسال تصریح کرد: مردم ایران دست از حمایت از انقلاب و مقام معظم درنخواهند داشت و این وظیفه مسئولان است تا با پایبندی به اصول انقلاب نسبت به بهبود وضعیت معیشت، تولید، شفاف‌سازی، عدالت، دیپلماسی اقتصادی، حذف کالاهای دارای مشابه داخلی، اشتغال‌زایی، ارتقای معیشت و به بهبود وضع تولید علم، تسهیل ازدواج، خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها،داشتن روحیه مردمی و جهادی، حذف مدیران کم‌توان، حذف تبعیض و توسعه عدالت، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در مورد دستاوردهای انقلاب، کاهش تورم و افزایش روحیه امید و حمایت از دانش‌بنیان کام مردم را شیرین کنند.
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری به کشور چین، گفت: این سفر در راستای ارتقای ارتباط با شرکای راهبردی بود؛ جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه همکاری‌های طولانی‌مدتی با یکدیگر دارند و امید می‌رود این سفر سبب افزایش همکاری و سازوکارهای فی‌مابین شود.
خطیب جمعه با اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان قمی خاطرنشان کرد: از ابتدای بروز این حوادث کمیته‌های استانی و ملی مختلفی تشکیل‌شده و با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات تلاش برای روشن شدن علت این حوادث و رفع دغدغه خانواده‌ها در حال انجام است.
سعیدی اضافه کرد: رسانه‌های معاند در حال سم‌پاشی و بر هم زدن آرامش جامعه در خصوص این حوادث هستند و در این شرایط باید تا روشن شدن نتیجه تحقیقات و آزمایشان پزشکی، مانع از جولان شایعات و اخبار دروغین بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی، بیان داشت: تقوای الهی دوستان خدا را از حرام‌ها بازداشته و انسان متقی با ترس و خوف از خداوند بااحتیاط قدم برمی‌دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از ویژگی منافقان بر اساس آیات سوره مبارکه توبه، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منافقان این است که آن‌ها درصدد این هستند که نقاط قوت مسلمانان را نقطه‌ضعف نشان دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم ایجاد تردید را از روش‌های ثابت منافقان در طول تاریخ یادکرد و گفت: رفتار منافقان باید در تمام دوره‌ها موردتوجه و دقت جامعه اسلامی باشد.
وی فرارسیدن بعثت پیامبر گرامی اسلام را نیز مورداشاره قرارداد و ابراز داشت: برپایی قسط و عدل، دعوت به خدا، تکامل انسان و پاسخگویی به نیازهای دنیوی و اخروی، رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی، فراخوانی به پرستش خدا و دوری از طاغوت و مظاهر آن از پیام‌های مهم بعثت رسول گرامی خدا است.

  • نویسنده :
  • منبع :