19 دی: رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لاشه یک قلاده گرگ که چهار دست و پای وی قطع شده بود، در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان پیدا شد.
آوات بازیار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از تماس تلفنی شهروندان مبنی بر وجود لاشه یک قلاده گرگ در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان، ماموران یگان حفاظت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی اضافه کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد که این قلاده گرگ کشته شده و سپس چهار دست و پای آن با استفاده از تبر یا اجسام برنده دیگر قطع شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: لاشه این قلاده گرگ از محل منتقل و پیگیری شناسایی عامل یا عاملان این کار با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری و کشتن حیوانات وحشی توسط افراد و تخریب محیط زیست، با تماس با شماره ۱۵۴۰ ماموران یگان حفاظت این اداره را مطلع کرده و در مواجهه با حیوانات وحشی ضمن رعایت جانب احتیاط از هرگونه حمله به آنها پرهیز کنند.
انتشار تصاویری از لاشه یک قلاده گرگ در فضای مجازی باعث نگرانی دوستدان محیط زیست در این شهرستان است و در برخی کانال های تلگرامی کاربران ضمن بازنشر تصاویر و فیلم این قلاده گرگ خواستار پیگیری سریع اداره محیط زیست و دستگاه قضایی برای شناسایی و مجازات عامل یا عاملان آن شده بودند.
طبق یک باور نادرست در این منطقه، همراه داشتن بخشی از استخوان ‌های مچ دست و پای گرگ «جگه گورگ» برای انسان، خوشانسی و خوش اقبالی به همراه دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :