19 دی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در سال‌جاری هشت مجوز مرکز کاریابی غیر دولتی که نقش موثری در افزایش آمار اشتغال دارد در این استان صادر شد.
وحید وزیری راد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در حالی که سال گذشته تنها مجوز یک مرکز کاریابی غیردولتی در استان قم صادر شده‌است.
وی ادامه داد: در همین راستا اقدام‌های گسترده‌ای برای کاهش نرخ بیکاری نیز صورت گرفت که باعث شد نرخ بیکاری استان از ۹.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۶.۹ درصد در سال‌جاری برسد و این روند برای بهبود وضعیت اشتغال قم همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در زمینه صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان نیز کارهای خوبی در استان با روی کار آمدن دولت سیزدهم انجام شد، به عنوان نمونه در سال‌جاری ۲ هزار و ۶۲۶ مجوز مشاغل خانگی در قم صادر شد که حدود ۲ برابر بیشتر از سال ۱۴۰۰ است، همچنین در سال ۱۴۰۱ بیش‌از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰، ۲۲۷ میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: برای موفقیت فعالیت‌های صورت گرفته در قالب مشاغل خانگی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولید شده در این بخش به صورت مستمر در دستور کار اداره‌کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان است تا فعالان این عرصه بتوانند با فروش تولیدات خود، درآمد و سود مناسبی به دست آورند و کسب و کارشان حفظ شود.
وزیری راد گفت: حفظ و بهبود وضعیت اشتغال در قم مهمترین دغدغه مسئولان استان است و در این رابطه تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های موجود برای کمک به کارآفرینان استفاده کنیم؛‌ اشتغال از جمله مباحث راهبردی جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم است که در آن تصمیم‌های لازم برای کمک به فعالان اقتصادی در راستای حفظ فرصت‌های شغلی که ایجاد کرده‌اند، گرفته می‌شود.
وی بیان داشت: تا جایی که برایمان امکان داشته باشد اجازه تعطیل شدن واحدهای تولیدی و دیگر کسب‌وکارها را در بخش‌های مختلف اقتصادی نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم با اقدام‌هایی همچون پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه‌مورد نیاز فعالان اقتصادی، نرخ بیکاری در استان قم همواره کاهشی باشد.
وی ادامه داد: امروز فرصت‌های شغلی بسیاری خوبی در بخش فعالیت‌های تولیدی قم ایجاد شده‌است به نحوی که حتی برخی از فعالان اقتصادی دغدغه تامین نیروی‌ کار برای واحد تولیدی خود را دارند و این موضوع نشان می‌دهد موضوع تولید و اشتغال در استان روند رو به رشدی را طی می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :