19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در ادامه رویکردهای خصمانه مقامات کشورش علیه ایران، اتهامات ادعاهای واهی دیگری علیه برنامه صلح آمیز هسته ای و جایگاه منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
"دنیس کومیتات" روز شنبه در گفت وگو با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" آنچه آن را به زعم خود "نقش مشکل آفرین" ایران در منطقه خواند، سخن راند و و بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و بدون اشاره به نقض یکجانبه برجام از سوی آلمان و متحدان غربی اش در گروه چهار بعلاوه یک، گفت که آلمان از آنچه او آن را به زعم خود "تحرکات روزافزون و بلندمدت سیاست هسته ای ایران" خواند، "نگران است" و "خودداری از تشدید تنش هسته ای" را ضروری می داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان سپس با مداخله در امور منطقه خلیج فارس و تلاش برای ایران هراسی و اختلاف افکنی در منطقه مدعی شد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ایران "با دیده تردید زیاد می نگرند و این امر قابل درک است". او افزود که "آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در مورد این امر با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در دیدارش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به تفصیل بحث و گفت وگو کرده است".
این مقام آلمانی با وجود این اظهارات تنش زا و تکرار اتهامات و ادعاهای بدون اساس و دخالت در امور داخلی در عین حال مدعی شد که کشورش "همچنان به دیپلماسی و راه حل های سیاسی در این زمینه اتکا خواهد کرد و بازماندن کانال های گفت وگو برغم وجود تنش ها را مهم می داند".

  • نویسنده :
  • منبع :