19 دی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری ستاد سفرهای نورزی در هفته جاری خبر داد و گفت: اقدامات این ستاد در سال گذشته برای سفرهای نوروزی منجر به تسهیل مسافرت‌های هموطنان شد.
«سیدعزت الله ضرغامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جلسات این ستاد با حضور همه دستگاه‌های مربوطه برای برنامه ریزی سفرهای نوروز ۱۴۰۲ تشکیل می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به عبور از بحران کرونا، پیش بینی می شد با سونامی سفرهای نورزوی روبرو باشیم و بنابراین تمام امکانات کشور در حوزه مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها، بوم‌گردی‌ها و خانه مسافر و حتی امکانات دستگاه‌هایی چون آموزش پرورش و ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
ضرغامی با یادآوری اینکه از تجربیات نوروز امسال برای خدمت رسانی به مسافران در نوروز 1402 استفاده می شود، افزود: در زمینه اطلاع رسانی به مردم و معرفی مقاصد گردشگری جایگزین برنامه داریم تا مردم را به نقاطی که برای سفر مناسب است، هدایت کنیم.
وی یکی از برنامه ‌های جدی این وزارتخانه را گردشگردی داخلی دانست و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه هستیم و دستگاه های مختلف در این مسیر باید همکاری کنند.
معاون رئیس جمهور خواستار تقویت گردشگری داخلی از طریق تخصیص بودجه به دستگاههای مختلف شد و افزود: اگر با تخصیص بودجه به سایر دستگاهها، مسیرها و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه گردشگری داخلی مهیا شود، به همین میزان دسترسی مردم نیز به این مناطق تسهیل شده و گردشگری رونق می یابد.
ضرغامی خاطر نشان کرد: وقتی امکانات زیرساختی مانند برق و گاز برای گردشگر فراهم باشد، مردم بیشتر از امکانات آن منطقه استفاده می‌کنند؛ اکنون هتل‌های عالی در بهترین نقاط ساخته شده اند اما به دلیل نبود خطوط گاز و برق با مشکل روبر هستند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از کارهای این وزارت خانه را در طول سال، هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: به تازگی برنامه‌های جدیدی را شروع کردیم و به همراه معاونان این وزارتخانه با مسئولان وزارتخانه های مختلف جلسات مشترک برگزار می کنیم.
وی در این زمینه به برنامه گردشگری دانش آموزی اشاره کرد و آن را یکی از برنامه‌های جدی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: در حوزه گردشگری داخلی باید به نقطه‌ای رسید که حداقل ها برای مردم فراهم شود.
ضرغامی درباره برنامه های این وزارتخانه در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت: تقویت پایگاه‌های میراث فرهنگی و بهینه کردن سرویس‌ها در برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد؛ همچنین قرار است در ورودی شهر محلی مناسب برای عرضه صنایع دستی اختصاص یابد تا گردشگران بتواند دسترسی گسترده، ارزان قیمت و باکیفیت به صنایع دستی داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :