19 دی: فرمانده انتظامی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود ۲ هزار پرونده در حوزه جرائم فضای مجازی در این استان تشکیل شد که این جرائم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
سردار سید محمود میرفیضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد جرائم از حوزه حقیقی به فضای مجازی کوچ پیدا کرده است.
وی ادامه داد: به دلیل اشراف پلیس در حوزه فضای مجازی امسال و تا پایان بهمن ماه ۱۸ درصد کشفیات در این حوزه افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم موضوع سرقت است که در مدت مذکور شاهد کاهش وقوع سه درصدی انواع سرقت ها بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: سرقت منزل، سرقت های خشن و سرقت خودرو در مدت مذکور در این استان کاهش یافته است.
برقراری بیش از یک میلیون تماس قمی ها با مرکز فوریت های پلیسی
میرفیضی در ادامه بیان کرد: امسال و تا پایان بهمن ماه مردم استان قم در حوزه فوریت های پلیسی نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ برقرار کرده اند که از این بین ۵۰۹ هزار مورد عملیاتی از جمله موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی بوده است.
وی تاکید کرد: مردم استان قم به صورت میانگین روزانه یک هزار و ۶۶۳ تماس با مرکز فوریت های پلیسی برقرار می کنند.
وی با اشاره به این که افتخار پلیس این است که خادم مردم است بیان کرد: به همین دلیل بود که سامانه ۱۹۷ برای سنجش میزان رضایت مندی مردم ایجاد شد تا مردم اعتراضات و مشکلات خود را اعلام کنند و امسال تا پایان بهمن ماه در حوزه تماس ها با این سامانه ۱۳ درصد کاهش داشته ایم این در حالیست که طی این مدت انتقادها ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: طی مدت مذکور میزان شکایت از پلیس در آن سامانه، ۳۷ درصد کاهش یافته و درخواست ها چهار درصد بالاتر رفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :