19 دی: وزیر امور خارجه درباره استفاده از واژه تروریست‌شویی در سخنانش، گفت: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند از جمهوری اسلامی مشروعیت‌زدایی کنند و با شستشوی تروریست‌ها، از آنها چهره جدیدی خلق کنند.
حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه درباره حضورش در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این موضوع تبیین کردیم.
وزیر امور خارجه افزود: همانطور که می‌دانید که در ماههای گذشته دشمنان تلاش زیادی کردند که از موضوعی داخلی حداکثر سوءاستفاده را بکنند و درپی اغتشاش، ناامنی و بی‌ثباتی و ترور در ایران بودند. از این فرصت استفاده شد واقعیت‌های صحنه برای شرکت کنندگان در نشست تشریح شود.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: همچنین با برخی از همتایان و وزرای خارجه درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌گو داشتیم.
وی ادامه داد: ملاقات مهمی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل داشتم که مسائل مهمی چون رفع تحریم‌ها، همکاری که براساس یک نقشه راه جدید میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا یمن، افغانستان و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: امروز هم جلسه با چهار سازمان بین المللی بشردوستانه داشتم. محور گفت وگوهای ما نیرومندسازی همکاری‌های سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی در حمایت از وضعیت پناهندگان و مهاجران افغانستان است.
امیرعبداللهیان اظهار کرد: در حالی که نزدیک به ۵ میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغان در ایران داریم متاسفانه سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی توجهی به ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند ضمن اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهندگان هم تحت تاثیر قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز نشست را به شکل ۵ جانبه برگزار کردیم و قرار است ادامه پیدا کند و دوره بعدی نشست را در تهران داشته باشیم و بتوانیم همکاری‌های نیرومندتری را با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی برای ارتقای وضعیت افغان‌ها در کشورمان داشته باشیم.
امیرعبداللهیان درباره زمان سفر گروسی به تهران گفت: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است طی روزهای آینده به تهران سفر کند.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تروریست‌شویی گفت: دشمنان ملت ایران خیلی تلاش کردند که از جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن حتی از ایران بخواهند که مشروعیت‌زدایی کنند. کار دیگری که انجام شد این بود که بیایند تروریست‌ها را هم شستشوی بدهند و چهره جدیدی از آنها خلق کنند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: در گفت‌وگویی که با وزرای خارجه اروپایی و با دبیرکل سازمان ملل داشتم عنوان کردم که آیا آلمان‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید و صدراعظم آلمان شود؟ این چه رفتاری است که فردی که پدرش و خاندانش دهها هزار نفر را در سال‌های حکومت شان در ایران به قتل رساندند، در چهل و چند سال پیش میلیون‌ها و میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند امروز ادعای لیدری مخالفان را داشته باشند.
وی تصریح کرد: این اقدام دقیقا مانند این است که فرزند هیتلر امروز صدر اعظم آلمان شود و اینکه یک فردی که در گروهک تروریستی مسئول شهادت بیش از ۱۷ هزار زن، مرد و کودک بی‌گناه است توسط یک سناتور آمریکایی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران معرفی شود. 
وزیر امور خارجه افزود: البته مردم ایران پاسخ آنها را دادند. کاربرد واژه «تروریسم شویی» را برای اینکه این مساله و خطایی که دارد صورت می‌گیرد را به خوبی تبیین کنند. آنها غرب را به خطا در تحلیل و ارزیابی نسبت به ماهیت تروریستی و غیرانسانی خودشان واداشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :