19 دی: رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حل‌وفصل موضوعات مورد مناقشه در پرونده هسته‌ای گفت: مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد.
محمد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت درباره آخرین تعاملات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تماس‌ها با مدیرکل و معاونین آژانس در حال انجام است و هیئت‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد و موضوعاتی است که در حقیقت با توجه به بحث های کارشناسی واجد اهمیت نبوده است که بخواهد به عنوان یک بحث مورد پیگیری قرار گیرد.
اسلامی اضافه کرد: دلیل برجام همین موارد اتهامی است. ۲۰ سال است که این اتهامات مطرح است و مذاکرات به سند برجام تبدیل شده است. امکان ندارد چیزی که مربوط به گذشته بوده نو شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر آتی گروسی تاکید کرد: این سفر می‌تواند کره گشای مذاکرات برجامی باشد. ما موارد غیرعادی که سیاسی و با اعمال فشار باشد را نمی‌پذیریم.
معاون رئیس‌جمهور گزارش آژانس درباره غیرشفاف بودن اقدامات ایران را رد کرد و گفت: در گزارش چنین موردی ذکر نشده است.

  • نویسنده :
  • منبع :