19 دی: آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه مدیران مدارس هم در مورد این حوادث اطلاع دقیقی ندارند، گفت: اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.
آیت‌الله سبحانی، امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در دفتراین مرجع تقلید برگزار شد، گفت: مسئله و پدیده جدیدی که در برخی از مدارس قم و بروجرد به وجود آمده است خیلی از مردم را نگران کرده و هنوز به صورت درست به مردم گفته نشده که ریشه این پدیده چه چیزی بوده، آیا این حوادث عمدی بوده یا سهوی بوده است؟
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس هم در مورد این حوادث اطلاع دقیقی ندارند، افزود: اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.
این مرجع تقلید بیان کرئ: برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند.
آیت‌الله سبحانی گفت: فرضیه‌هایی مطرح می‌کنند که بنده نمی‌توانم بیان کنم، اما آنچه که تحقیق شده باید به مردم گفته شود.
استاد خارج فقه حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در آیات و روایات، تزکیه مقدم بر تعلیم است و نظام آموزشی ما نیازمند اقدامات تربیتی است تا دانش آموزان در مقابل فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.
این مرجع تقلید با انتقاد از افزایش شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

  • نویسنده :
  • منبع :