19 دی: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ۲۶ آذر امسال با «سمند سورن» آغاز شد و تا پایان سال در مجموع شمار تاکسی‌های نوسازی شده به هشت هزار دستگاه می‌رسد.
مرتضی ضامنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره ادامه فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: با توقف تولید خودروی «سمند و پژو ۴۰۵» که پیش از آن در نوسازی تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، خودرو سمند سورن پیشنهاد شد و سرانجام بعد از یک وقفه چند ماهه در ۲۶ آذر امسال، فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با صدور پیش فاکتور برای متقاضیان آغاز شد و تا پایان سال هشت هزار خودرو تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد.
ضامنی در توضیح علت توقف نوسازی از ابتدای سال تا آذر اظهارداشت: علت این توقف، اختلاف شرکت خودرو ساز و سازمان ملی استاندارد در شماره‌گذاری بود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در پاسخ به این سوال که برای امسال مقرر شده بود که ۱۰هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود و آیا این امر محقق خواهد شد، گفت: تا پایان سال هشت هزار خودو نوسازی می‌شود و ۲هزار دستگاه باقی مانده هدفگذاری شده برای امسال جزء تعهدات سال آینده خواهد بود و قرارداد سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :