19 دی: رئیس جمهور گفت: طبق آمارها بیکاری در کشور از ۸.۹ درصد به ۸.۲ درصد کاهش یافته است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۱۲ اسفند در نشست با خبرنگاران بوشهری با اشاره به اینکه مشکل بیکاری حل نشده است، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌هایی همچون پارس جنوبی و دریا در استان بوشهر باید شاهد افزایش اشتغال و رفع بیکاری در این استان باشیم.
وی بیان کرد: سفر به استان بوشهر را مغتنم می‌شمارم زیرا با حضور از نزدیک در میان مردم حضور مسائل و مشکلات بهتر شناسایی و شنیده می‌شود.
اعتبار خط ریلی بوشهر تامین شد
رئیس جمهور اضافه کرد: در دور اول سفر به استان بوشهر طرح‌هایی کوتاه مدت به خوبی انجام گرفت و طرح‌هایی بلند مدت نیز که نیازمند بودجه و اعتبارات است در نظر گرفته شد، در این راستا طرح جاده بوشهر - شیراز تمین اعتبار شده است.
رئیسی با اشاره به وجود برای تکمیل راه‌آهن بوشهر - شیراز عنوان کرد: اعتبار پروژه تامین شده و به زودی شاهد تسریع عملیات اجرایی از چند نقطه خواهیم بود تا عقب‌ماندگی گذشته جبران شود.
وی گفت: یک میلیارد دلار اعتبار خط ریلی بوشهر در این سفر تامین شد و به‌عنوان یکی از مصوبات این سفر است.
جدا سازی مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی
رئیس جمهور با بیان اینکه مرزنشینان از گذشته با کشورهای همسایه داد و ستد داشته‌اند، گفت: ساماندهی ته‌لنجی به معنای ایجاد مشکل برای این فعالیت‌ها نیست، اما در خصوص جدا سازی مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی به نظر می‌رسد خواسته درستی است. باید کاری کنیم که ملوانان از این فرصت استفاده کنند و مقررات کشور در عرصه پولی و مالی و صادرات و واردات هم اجرا شود.
ثروت کشور در عسلویه دود می‌شود
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با اشاره بازدید روز گذشته خود از عسلویه و وجود آلاینده‌های رنج‌آور اظهار کرد: ثروت کشور در این منطقه تبدیل به دود می‌شود، در حالی که می‌توان آن را تبدیل به ثروت کرد و حتی در تولید انرژی مورد استفاده قرار داد.
رئیسی بابیان اینکه به وزیر نفت دستور داده شد با سرعت برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی با همکاری جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های بومی در رفع آلایندگی‌ها تلاش شود، افزود:این مهم برای ساکنان و مردم مشکل ایجاد می‌کند باید رفع آلودگی در دستور قرار بگیرد.
به گفته وی، حق مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع برای توسعه یافتگی مناطق پیرامونی باید پرداخت شود.

  • نویسنده :
  • منبع :