19 دی: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: امروز ۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) زنجان به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند.
حسن بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان زنحانی، اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ولی‌عصر زنجان، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس فورا به محل اعزام و اقدامات اولیه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که بر اثر مسمومیت نیاز به بستری شدن داشتند، به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شدند، افزود: اکنون حدود ۲۹ نفر از دانش‌آموز به بیمارستان انتقال پیدا کردند و با توجه به علائم، درمان‌های لازم انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه مورد حادی در بین دانش‌آموزان مسموم شده در زنجان وجود ندارد، تصریح کرد: برخی از دانش‌آموزان وضعیت بهتری دارند و به بخش‌های دیگر منتقل شدند و سایر دانش‌آموزان مسموم شده نیز طبقه‌بندی می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امکان افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه افراد مسموم شده دانش‌آموز هستند و از کادر مدرسه ولی‌عصر موردی از مسمومیت گزارش نشده است.

همچنین امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه، دانش‌آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در کرج با مسمومیت مواجه و به مراکز درمانی منتقل شدند.

چهارشنبه هفته گذشته هم دانش‌آموزان دو مدرسه شهرستان فردیس مسموم شدند.
مسمومیت در مراکز آموزشی در استان البرز فقط مختص مدارس نبوده و شب پنجشنبه ۱۱ اسفند، دانشجویان در یک خوابگاه دخترانه در کرج هم مسموم شدند.

این حوادث در حالی است که صبح امروز ۲۷ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار استان فارس نیز با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند. 

تعدادی از دانش‌آموزان هم در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ دچار مسمومیت شدند. 

همچنین چند نفر از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه نیز صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.

بر اساس این گزارش، امروز دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز اعلام کرد: دانش آموزان سه مدرسه در شهرستان تبریز ظهر امروز شنبه به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

این دانش آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و دو دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.

برخی از این دانش آموزان حالت تهوع، ضعف و سرگیجه داشتند که سریعاً توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان سینای تبریز اعزام شدند.

همچنین امروز شنبه سیزدهم اسفند ماه، در مدارس قم حادثه مسمومیت تکرار شد که تعداد ۴۴ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آنها مناسب است.
در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.
پیگیری ها حاکی از این است که امروز شنبه، تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس ایلامی نیز به دلیل علائم مشابه مسمومیت به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :