19 دی: معاون خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی همشهریان و مسافران خبر داد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم امروز در نشست خبری از اختصاص ۱۸۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی همشهریان به مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت شبکه اتوبوسرانی قم در شب نیمه شعبان رایگان است.
مهدی اصفهانیان با اشاره به اینکه مسیر‌های ۵ گانه برای جا به جایی همشهریان قمی به مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان پیش بینی شده است افزود: این مسیر‌ها شامل میدان نبوت، میدان مطهری، میدان امام خمینی، پردیسان مسجد فاطمه الزهرا و ابتدای بلوار شهید صدوقی است.
وی در خصوص تمهیدات شهرداری در خصوص تسهیل ترافیک منتهی به مسجد مقدس جمکران گفت: امسال ۱۶۰ هکتار با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو و ۴ هزار موتور سیکلت و ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم و اطراف مسجد مقدس جمکران آماده سازی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: برای تسریع در جابه جایی ترافیکی سمت غربی بلوار پیامبر عظم به استقرار موکب‌ها اختصاص یافته و سمت شرقی بلوار نیز برای تردد خودرو‌ها و جابه جایی زائران و مسافران پیش بینی شده است.
اصفهانیان به پیش بینی هواشناسی در خصوص احتمال بارندگی در شب و روز نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شهرداری قم در این زمینه نیز ۶ بوستان و سوله‌های بحران، سوله‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری، مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها نیز برای اسکان زائران پیش بینی کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :