19 دی: رئیس کمیسیون امنیت می‌گوید: چنانچه برگزاری کنکور، ریسک بالا و تهدیداتی برای شرکت‌کنندگان یا برگزارکنندگان کنکور چه در موضوع ایاب و ذهاب و رفت‌وآمدها و چه درباره حمل‌ونقل و برگزاری آزمون داشته باشد طبیعتاً نباید هیچ کنکوری برگزار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیراً شایعه‌ای مطرح کرده‌اند که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به موضوع کنکور موضع گرفته و برخلاف کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و همچنین وزارت بهداشت که مخالف برگزاری کنکور هستند، موافق برگزاری کنکور بوده و این کمیسیون اعلام کرده است که از لحاظ امنیتی برگزاری کنکور بررسی شده و مانعی ندارد.

وی ضمن رد ادعای مذکور مبنی بر اعلام موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برگزاری کنکور عنوان کرد: ما اصلاً در این رابطه نه طرف مشورت بودیم و نه موضعی داشته‌ایم و نه حتی بحثی از سوی اعضا مطرح شده است و هیچگونه اظهارنظری در این خصوص نکرده‌ایم چرا که متصدی این مسئله دولت، وزارت بهداشت، وزارت علوم و کمیسیون‌های آموزش و بهداشت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: موضوع برگزاری کنکور یا عدم آن در حیطه کاری کمیسیون نبوده است چرا که امنیت این مسئله در نظر گرفتن سلامت افراد است که در این میان ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید در این خصوص تصمیم بگیرند لذا در حیطه ورود ما نبوده است و ما هم طرف مشورت نبودیم و هیچ اظهارنظری تاکنون در این خصوص نداشته‌ایم.

این نماینده مجلس مطالب کذب مطرح شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کنکور را شایعه، دروغ و خلاف واقع خواند.

ذوالنور ضمن بیان ارزیابی خود از موضوع برگزاری کنکور در موعد مقرر یا تعویق آن بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، کمیسیون‌های آموزش و بهداشت باید دقیقاً همه جوانب این موضوع را بسنجند.

وی افزود: چنانچه برگزاری کنکور، ریسک بالا و تهدیداتی برای شرکت‌کنندگان یا برگزارکنندگان کنکور چه در موضوع ایاب و ذهاب و رفت‌وآمدها و چه درباره حمل‌ونقل و برگزاری آزمون داشته باشد طبیعتاً نباید هیچ کنکوری برگزار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد: طبیعتاً نظر ما درباره عدم برگزاری کنکور نظر کمیسیون است و اعضای این کمیسیون نیز با بنده هم‌نظر هستند. 

  • نویسنده :
  • منبع : فارس