19 دی: وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهد کرد و در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است، تصریح کرد: از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی‌کنیم.
حسین امیرعبداللهیان امروز در همایش «دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام » اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی و مذاکره ثابت قدم است. ما با حفظ منافع ملی کشور همچنان به تلاش‌های خودمان برای جمع بندی مذاکراتی که ماه‌ها درگیر آن بودیم، ادامه می‌دهیم و رسیدن به توافق در راستای منافع ملی کشور یکی از وظایف ذاتی است که امروز در دستگاه دیپلماسی دنبال می‌کنیم.
امیرعبداللهیان ادامه داد: به آمریکا و طرف‌های غربی به صراحت گفته‌ایم که رعایت خطوط قرمز و تامین منافع ملی و رسیدن به توافقی که همه طرف‌ها پایبندی خود را به آن نشان دهند، در دستورکار جدی ماست.
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. ضمن اینکه نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط اغتشاشاتی که طرف‌های خارجی تلاش کردند بر آن دامن بزنند از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم و امروز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و ما در این وظیفه ذاتی خود هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.
به هیچ یک از طرفین در جنگ اوکراین کمک نمی‌‌کنیم
وی تصریح کرد: زنان و کودکان آواره اوکراین، یمن، افغانستان و فلسطین درد مشترک ما هستند. ما مخالف جنگ هستیم. به هیچ یک از طرفین در جنگ اوکراین کمک نمی‌‌کنیم. هم آقای رئیس جمهور و هم دستگاه دیپلماسی تلاش‌های زیادی را در ماه‌های گذشته برای توقف جنگ و بازگشت طرفین به مذاکره به عمل آوردند. در این مسیر گام برخواهیم داشت.
امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم همه مشکلات و چالش‌ها در سطح منطقه نه از مسیر جنگ که مسیر نادرست، ناکارآمد و غلط است، بکه از مسیر گفت‌وگو، مذاکره و توافق و حل و فصل به نتیجه برسد. ریشه جنگ در اوکراین را فراموش نخواهیم کرد و امیدواریم منطقه و جهانی سرشار از صلح، امنیت و پیشرفت را شاهد باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :