19 دی: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی نظام سلامت در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی که سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه و ابرپروژه‌ای ملی است، امروز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.
پروژه مهدی کلینیک با نزدیک به ۱۰۰۰ تخت شامل ٥٢٢ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت بستری جراحی سرپایی، پروژه بیمارستانی منحصر بفرد تاریخ نظام سلامت کشور است.
این بیمارستان ۱۰۸ هزار متر مربع وسعت دارد و به همین دلیل سرانه فضای فیزیکی هر تخت آن بالاست و بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می گیرند.
همچنین برخوردار از پد هلی کوپتر، تجهیزات پیشرفته، روزآمد و فوق مدرن است. بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان های کشور دارد، تنها ۱۱۰ تخت اورژانس دارد که این تعداد تخت برای احداث یک بیمارستان کافی است، تعداد۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته های آنها در بین بیمارستان های کشور و منطقه بی نظیر است.
دشوارترین و مهمترین عمل‌های جراحی از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است. تنها ۶ ژنراتور دارد که هر یک از این ژنراتورها برای تامین برق یک مجموعه بیمارستانی بزرگ کافی است. بیمارستان از معماری و هتلینگ فوق پیشرفته برخوردار است و خدمات رسانی در آن فناوری پایه و تماماً هوشمند است.

  • نویسنده :
  • منبع :