19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شهر زلزله‌زده آدیامان ترکیه از کمپ اسکان موقت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این شهر بازدید کرد.
حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده ترکیه و اردوگاه اسکان موقت جمهوری اسلامی ایران در شهر آدیامان در جمع خبرنگاران گفت: هلال‌احمر و ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان زلزله ترکیه در حوزه تفحص و کمک‌رسانی و ایجاد کلینیک و ارائه خدمات درمانی اقدامات به موقع و بسیار موثری انجام داده‌اند.
وی افزود: اردوگاهی را که بازدید کردیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپا شده است. همچنین هلال احمر و ارتش در حوزه تفحص و کمک رسانی و ایجاد کلینیک و ارائه خدمات درمانی اقدامات به موقع و بسیار موثری را انجام داده‌اند که از بدو ورودم به آنکارا هم در سطح مسئولان ترکیه و هم مردم، پیام‌های تشکر و قدردانی را از یکایک ملت ایران برای توجه به این موضوع و اعلام همبستگی و همدردی دریافت کردم.
وی گفت: امیدواریم هرچه زودتر مردم مسلمان و خوب ترکیه از این بحران و این مرحله عبور کنند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: باید از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه داشته باشم که اولین تیم‌ها را توانستند به موقع به این مناطق اعزام کنند و توانستند تعدادی افراد را زنده از زیر آوار نجات دهند.
در جریان این بازدید وزیر امور خارجه با حضور در کمپ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از امکانات فراهم شده از سوی این جمعیت برای اسکان زلزله‌زدگان ترکیه بازدید کرد و با زلزله‌زدگان به گفتگو پرداخت.
  • نویسنده :
  • منبع :