19 دی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: سهمیه ماهانه آرد نانوایی‌های قم قبل از آغاز تعطیلات سال‌ نو تخصیص می‌یابد تا واحدهای نانوایی برای عرضه نان مورد نیاز مردم استان در ایام نوروز و در ماه مبارک رمضان، آمادگی کامل را داشته باشند.
سعید محمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین رابطه اقدام‌های لازم برای تامین گندم مورد نیاز کارخانه‌های تولید آرد فعال در قم انجام شده‌است تا این واحدها بتوانند سهمیه آرد نانوایی‌های استان را به موقع تامین کنند و هیچ‌گونه وقفه‌ای در روند کار آن‌ها در این ایام پیش‌ نیاید.
وی افزود: حتی برای کارخانه‌های تولید آرد استان در روزهای تعطیل سال نو، نوبت کاری به صورت کشیک تعیین شده تا روند تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی در قم به صورت مستمر دنبال شود و مردم در تهیه نان با مشکلی مواجه نشوند.
وی با اشاره به این که در زمینه ذخیره سازی گندم مورد نیاز استان وضعیت مطلوبی داریم، ادامه داد: از ابتدای سال‌ تاکنون ۱۶۴ هزار و ۹۴۱ تُن گندم در قم توزیع شده‌است که میزان قابل توجهی بوده و نشان دهنده اهتمام دستگاه‌های مسئول در این بخش برای تامین آرد و نان مورد نیاز استان است.
گفتنی‌است حدود ۹۰۰ نانوایی‌ فعال در استان در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن گندم برای پخت نان مصرفی مردم نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان گندم را تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.
بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند.
محمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای تامین و تدارک کالاهای اساسی در استان قم، گفت: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری هفت‌هزار و ۵۲۴ تُن شکر برای تنظیم بازار استان و مصرف صنف و صنعت در قم توزیع شده‌است.
وی با اشاره به این که هیچ‌گونه محدودیتی در تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم وجود ندارد، افزود: در این مدت علاوه بر شکر، پنج‌هزار و ۹۲۹ تُن انواع برنج خارجی نیز در قم توزیع شده‌است، همچنین امکان افزایش سهمیه کالاهای اساسی برای قم با توجه به میزان تقاضای مردم وجود دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :