19 دی: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با اشاره به این که مشکل اصلی استان در حوزه امور بانکی، بانک‌های خصوصی هستند، گفت: میزان تسهیلاتی که این بانک‌ها می‌دهند با توجه به حجم منابعی که در استان جذب می‌کنند، قابل توجیه نیست.
مهدی فراهانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این موضوع بیان داشت: به هیچ عنوان میان منابع و مصارف بانک‌های خصوصی یعنی سرمایه‌هایی که این بانک‌ها در قم جذب می‌کنند با رقم تسهیلاتی که در این استان می‌دهند، تناسب لازم برقرار نمی‌باشد.
وی افزود: بانک‌های خصوصی سرمایه‌هایی را که در قم جذب می‌کنند به جای استفاده در راستای تحقق اهداف و اولویت‌های اقتصادی استان،‌ در جاهای دیگر هزینه می‌کنند که این کار صحیح نیست.
وی ادامه داد: این بانک‌ها هیچ‌گونه گزارش و آماری از عملکرد خود به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه نمی‌دهند اما ما منابعی داریم که از طریق آن وضعیت منابع و مصارف بانک‌های خصوصی فعال در قم را می‌دانیم.
فراهانی گفت: یکی از طرح‌های در دستور کار برای مدیریت این وضعیت در قم، استقرار نماینده بانک مرکزی در استان و نظارت دقیق بر عملکرد بانک‌های خصوصی است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.
وی بیان داشت: از عملکرد بانک‌های دولتی استان رضایت داریم و این بخش از بانک‌ها علاوه بر رعایت تناسب میان منابع و مصارف، حتی گاهی بیش‌از میزان تعهدی که دارند تسهیلات پرداخت می‌کنند.
وی تاکید کرد: بانک‌های خصوصی با برقراری تعادل لازم میان منابع و مصارفشان و پرداخت تسهیلات بیشتر در قالب‌های مختلف به مردم، می‌توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی استان قم داشته باشند.
  • نویسنده :
  • منبع :