19 دی: نیروهای یگان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیش از 6 تن چوب قاچاق از نوع تاغ و همچنین بیش از 600 کیلو ذغال از این نوع چوب را در کوره‌های آجرپزی جمکران قم کشف و ضبط کردند.

حراست از انفال و ظرفیت‌های اراضی ملی یکی از مأموریت‌های مهم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که ادارات کل استان‌ها نیز در محدوده استحفاظی خود این رسالت مهم را دنبال می‌کنند و جلوگیری از قاچاق چوب یکی از این ماموریت ها است.
یگان ویژه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز با وجود نیروها و امکانات محدوده در عرصه مبارزه با قاچاقیان چوب به خوبی درخشیده است و هر ساله با همکاری پلیس حجم قابل توجهی از چوب‌های قاچاق عبوری از استان را کشف و ضبط می کند.  
در آخرین عملکرد این یگان که با هفته منابع طبیعی نیز متقارن بوده است، کشف و ضبط 6 تن چوب تاغ و 600 کیلو ذغال تاغ به ثبت رسیده است.
نیروهای یگان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با دریافت گزار‌ش‌های مردمی مبنی بر قطع و نگهداری مقدار قابل توجهی چوب‌های ممنوع القطع تاغ، به محدوده کوره‌های آجرپزی جمکران عازم شدند.
 با بازرسی‌های به عمل آمده از محل مورد نظر، حدود 6 تن چوب‌های تاغ و 600 کیلو ذغال تاغ کشف و ضبط شد که چوب و ذغال‌های کشف شده به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انتقال و سه نفر متهم نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :