19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی با متولیان نظارت بر بازار، ۷۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در این استان تشکیل شد.
مهدی ریاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نظارت گشت‌های مشترک تعزیرات قم از هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ با همکاری همه دستگاه‌های متولی امر نظارت بر بازار در استان آغاز شده و تا پایان ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.
وی اضافه کرد: امسال طرح ویژه شب عید نوروز و ماه رمضان با یکدیگر تلفیق شده و یک طرح ۲ ماهه با ۵۸ اکیپ گشت با هدف نظارت بر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل به‌صورت کشیک در قالب گشت‌های مشترک، تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا را مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت کشف تخلف، پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
به گفته ریاضی، توجه بیشتر گشت‌های مشترک مربوط به حوزه کالاهای اساسی شب عید از جمله میوه، تره‌بار، پروتئین فروشی‌ها، نانوایی‌ها، آجیل، خشکبار، پوشاک و کفش است.
وی با اشاره به تشکیل ۷۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف توسط گشت‌های مشترک تعزیرات، بیان کرد: این تعداد پرونده در بازه زمانی هشتم تا ۲۳ اسفندماه جاری تشکیل شده و در این مدت ۴۷۸ مورد بازرسی نیز از واحدهای صنفی سطح استان صورت گرفته است.
وی افزود: در این گشت‌ها، تعداد واحدهای متخلف ۱۵۵ و تعداد واحدهای بدون تخلف ۳۲۳ مورد بوده که به مبلغ پنج میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال محکوم شده‌اند.
مدیرکل تعزیرات قم همچنین از همشهریان خواست: مراتب هرگونه تخلف از سوی اصناف را با شماره ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا با شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند.

  • نویسنده :
  • منبع :