19 دی: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تداوم ادعاهای واشنگتن علیه ایران در جنگ اوکراین با بیان اینکه روسیه دارای روابط در حال گسترش دفاعی با ایران است، مدعی شد: ایران صد ها پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی افزود: می دانیم که روسیه دارای روابط در حال رشد دفاعی با ایران است. ایران صد ها پهپاد بود در اختیار روسیه قرار داده است. معتقدیم این روابط ادامه خواهد داشت.
وی با تکرار ادعاها افزود: از نظر نظامی، روابط ایران و روسیه درحال افزایش است. بنابراین ما نگران مردم خاورمیانه و اوکراین هستیم. اگر ایران بتواند از توانایی های نظامی روسیه استفاده کند، در منطقه خطرناک تر خواهد شد.
این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: ما همچنین اطلاعاتی داریم که نشان می دهد کره شمالی گلوله توپ در اختیار اوکراین قرار داده است.
این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: روسیه هزاران موشک و میلیون ها گلوله توپ را در اوکراین استفاده کرده و ده ها هزار نیرو را از دست داده است و بیش از ۱۰۰ هزار نیروی این کشور مجروح شده اند. جنگ اوکراین برای روسیه عواقب داشته است و پوتین به شکل فزاینده ای به دنبال دریافت حمایت بین المللی از جمله از ایران، کره شمالی و چین است.
 وزارت خزانه داری دولت بایدن در نخستین روز از سال جدید شمسی و پس از ژست های تبریک نوروزی در کنار سفره هفت سین ایرانی،در راستای سیاست های دوگانه خود و تداوم راهبرد شکست خورده فشار حداکثری، ۴ نهاد و ۳ فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی (اول فروردین ماه ۱۴۰۲ / ۲۱ مارس ۲۰۲۳) اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، با هماهنگی دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی)، چهار نهاد و سه شخص را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات، از جمله تامین موتورهای اروپایی پهپادهای ایران تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این شبکه تدارکاتی به نمایندگی از وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران که بر چندین شرکت دخیل در توسعه پهپاد و موشک های بالستیک نظارت دارد، فعالیت می کند.
این ادعاهای آمریکا در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با تاکید بر ادامه حمایت نظام از جبهه مقاومت، ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد. جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کارهای لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :