19 دی: روزنامه الشرق الاوسط جزئیاتی از دیدار اخیر علی باقری با دیپلمات های اروپایی در اسلو را منتشر کرد.
برخی منابع در وزارت خارجه آلمان در گفت وگو با الشرق الاوسط دیدار هفته گذشته علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با دیپلمات هایی از آلمان، فرانسه و انگلیس در اسلو را تایید و اعلام کردند که گفت وگوهای آنها بر مساله بررسی غنی سازی اورانیوم در سایت فردو بود و به مساله احیای برجام پرداخته نشد.
این منابع اعلام کردند که در این دیدار به پرونده های دیگری نیز پرداخته شد که مهم‌ترین آنها افزایش تنش های هسته ای بود و طرف هایی اروپایی نسبت به این امر ابراز نگرانی کردند.
منابع الشرق الاوسط اعلام کردند که نماینده ای از اتحادیه اروپا در این دیدار حضور نداشت.
پیش از این، علی باقری در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم. هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌های‌مان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود، از جمله از طریق دیپلماسی، مصمم هستیم.»
به گزارش ایسنا، در روز چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ برخی از رسانه‌های خبری اعلام کردند که به تازگی علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در نروژ با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در ارتباط با موضوع مذاکرات برجام و احیای این توافق‌نامه رایزنی و گفت‌وگو داشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :