19 دی: مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) قم با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند درماه رمضان گفت: در این راستا ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که در سه قالب افطاری‌های ساده، توزیع غذای گرم و سبد کالا صورت می‌گیرد.
محسن مسعودیان‌راد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد برای ماه رمضان چند برنامه محوری را در نظر گرفته است افزود: حدود ۱۵۰ هزار وعده غذایی، ۱۵ هزار سبد کالا را برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته ایم و سفره‌های افطار را به همت مردم و خیران صاحب نام به وسعت کل استان طراحی کرده‌ایم که بالغ بر ۸۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته نیز پیش‌بینی شده‌است.
وی افطاری و اطعام، اکرام ایتام و فطریه سه برنامه محوری این نهاد در ماه رمضان ذکر کرد و گفت: امسال به شکل ویژه ارتباط با مسجد جمکران به عنوان یک مرکز معنوی نیز برقرار شده و پویش اطعام مهدوی به شکل کشوری درحال انجام است.
وی یادآور شد: استان قم باعث و بانی این جریان بوده و امیدواریم با این فرهنگ سازی، بتوانیم امر خدمات برای خانواده‌ها و مباحث فرهنگی و معرفتی را بهتر از گذشته انجام دهیم.
مسعودیان همچنین با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته موفق به جذب ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای خانواده‌های محروم شدیم گفت: امسال نیز با هدف گذاری که انجام داده‌ایم، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که در سه قالب افطاری‌های ساده، توزیع غذای گرم و سبد کالا برای خانواده‌هاست.
مسعودیان‌راد دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در مبحث ایتام اهتمام ویژه‌ای را انجام دادیم و پرونده‌های مددجویی را مورد به مورد بررسی کردیم، با توجه به اینکه تعداد زیادی ورودی و پرونده‌های جدید را در کمیته امداد استان در اختیار گرفتیم، آمارهای خانواده‌ها و فرزندان احصا شده، به منظور جذب چهارهزار حامی برای طرح‌ ایتام و به‌ویژه طرح محسنین برنامه‌ریزی شد.
وی گفت: هم اکنون ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار مستمری ماهانه از کمیته امداد دریافت می‌کنند و سال گذشته تعداد خانوارهای تحت پوشش رشد منفی و کاهشی داشته، شناسایی خانواده‌های جدید به خصوص در دهک‌های اول و دوم در دستورکار قرار گرفته‌است.
وی ادامه داد: تلاش داریم تا استحقاق‌یابی‌ها به روز شود، و خانواده‌هایی که شرایط لازم برای بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد را دارند، جایگزین خانواده‌های خروج از خدمت شوند.
مسعودیان‌راد در بخشی از سخنان با اشاره به اینکه امسال هم مانند سال‌های گذشته در شب بیست‌ویکم ماه رمضان یک برنامه محوری را خواهیم داشت افزود: در این برنامه با کمک مردم خیرخواه بحث اطعام ایتام همچنین فعالیت‌های دیگری مانند توانمندسازی و اشتغال برای خانواده‌های بی‌بضاعت را پیگیری خواهیم کرد، البته قابل ذکر است که تمام برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی قم دراین ماه با یک پیوست قرآنی، فرهنگی و مهدی همراه است.
  • نویسنده :
  • منبع :