19 دی: کارشناس اداره‌ کل هواشناسی قم گفت: درجه حرارت هوای استان طی سه روز اول هفته، سیر نزولی را طی خواهد کرد و کاهش می یابد.
سعید اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، در باره آخرین پیش‌بینی‌ها برای وضعیت آب‌ و هوای استان در سه روز نخست هفته جاری افزود: وضعیت هوای امروز (شنبه) صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعت‌ها آسمان استان شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید و غبارآلود خواهد بود.
اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مناطق مرتفع‌تر به‌ویژه غرب استان، احتمال بارش‌های پراکنده بسیار محدود هم است، ولی خیلی زیاد نیست.
کارشناس هواشناسی قم، آسمان این استان در روز یکشنبه بیستم فروردین‌ماه را قسمتی ابری با وزش باد تقریبا شدید و احتمال غبارآلودگی دانست و گفت: از عصر این روز افزایش ابر را خواهیم داشت، ولی منجر به پدیده بارشی خاصی نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد درجه حرارت دمای هوا در سه روز نخست هفته جاری نیز بیان داشت: در روز جاری بیشینه دمای هوا ۲۹ درجه و فردا ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود، و این روند کاهشی تا روز دوشنبه ادامه دارد.
این کارشناس هواشناسی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در این هفته تا چه اندازه احتمال بارندگی در شهر قم وجود دارد گفت: در نیمه دوم هفته جاری احتمال بارش در شهر قم زیاد است، ولی هنوز نمی‌توانیم به صورت قطعی این خبر را اعلام کنیم، چرا که همچنان تغییرهای مدل هواشناسی زیاد می‌باشد.
اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ کدام از پدیده‌های هواشناسی استان به گونه‌ای نیست که آسیب‌زا باشد بیان کرد: شهروندان با توجه به افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرتفع، احتیاط لازم را در زمینه مستحکم‌تر کردن سازه‌های سست و ناپایدار داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :