19 دی: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هیچ ملک خیرساز و وقفی در طرح مولدسازیِ اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش نمی‌رسد.
حمیدرضا خان محمدی در نشست با جمعی از خیران مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: ارزش افزوده از محل مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیرساز هزینه می‌شود.
وی تاکید کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش نقشی مهم در تبدیل املاک بدون استفاده به سرمایه‌گذاری و تولید ارزش افزوده دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
خان‌محمدی تصریح کرد: طبق گزارش‌ها راهبرد مولدسازی املاک مازاد در سال ۱۴۰۰ یک درصد و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد محقق شد و باید تحقق این راهبرد در اولویت باشد.
وی یادآور شد: خیران پنج‌هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان در زمینه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۱ متعهد شدند و هدفگذاری تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: دامنه ساخت مدرسه خیرساز باید به اجزای کوچک‌تر تغییر کند و ساخت به مترمربع برای افزایش مشارکت در مدرسه‌سازی تبدیل شود.
خان محمدی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه هزینه‌کرد به نیت درگذشتگان در زمینه مدرسه‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تعداد مدرس‌های نیازمند بازسازی و نوسازی بالا است، افزود: استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه ضروری است.
وی افزود: تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که نیاز است.
خان محمدی یادآور شد: ۷۰ درصد مدارس خیرساز کشور در مناطقی است که نیاز به مدرسه وجود ندارد و باید توجیه خیر و ساخت مدرسه در مناطق مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: برای تکمیل طرح‌های مدارس خیرساز دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد درنظرگرفتن تسهیلات در دست پیگیری است.
  • نویسنده :
  • منبع :