19 دی: معاون اقتصادی رئیس جمهور ارتباط با رژیم صهیونیستی را یک تهدید برای کشورها دانست و گفت: براساس سیاست همسایگی به دنبال این هستیم که در کشورهای همسایه اتحاد استراتژیک به وجود بیاوریم و در اقتصاد و تجارت به سوی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری حرکت کنیم.
محسن رضایی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اهمیت این روز گفت: مقاومت اسلامی در حقیقت فریادی علیه ظلم و ستم بین المللی است که از ایران و منطقه برخاسته است و روز به روز گستردگی بیشتری پیدا می کند زیرا شعارهای جبهه مقاومت، شعارهای دفاع از صلح، امنیت و انسانیت و حقیقت است و به همین دلیل شکست نخواهد داشت.
وی درباره بهبود روابط ایران و کشورهای خلیج‌فارس عنوان کرد: سیاست همسایگی جزو سیاست‌های فعال این دولت است دلیل آن هم این است که ما در منطقه‌ای زندگی می کنیم که همه کشورهای اسلامی هستند و به دنبال پیشرفت هستند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: عربستان، ایران، امارات، قطر، ترکیه و مصر از کشورهای مسلمان منطقه هستند و ما همه اهداف مشترک و دشمن مشترکی با آنها داریم لذا دلیلی وجود ندارد که میان کشورهای منطقه و همسایه اختلافی وجود داشته باشد.
رژیم صهیونیستی با چهره نفاق و دورویی با کشورهای اسلامی برخورد می‌کند
رضایی در ارزیابی خود از اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون موفق نشده است در عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی به اهداف خود برسد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با چهره نفاق و دورویی با کشورهای اسلامی برخورد می‌کند و هر جا که وارد شده باعث ناامنی و اختلاف و درگیری شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از ناامنی‌هایی که امروز در منطقه جهان اسلام و در کشورهای همسایه داریم با تحریک صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد لذا ارتباط با رژیم صهیونیستی یک تهدید است و هر کشوری که با این رژیم ارتباط می‌گیرد اولین قربانی خود آن کشور است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: ما براساس سیاست همسایگی به طور جدی دنبال این هستیم که در کشورهای همسایه اتحاد استراتژیک به وجود بیاوریم و به ویژه در اقتصاد و تجارت به سوی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری حرکت کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :