19 دی: خطیب نماز جمعه قم گفت: جهان باید یا منطق انتخابات در مسئله فلسطین را بپذیرد و یا اینکه مسیر جهاد و مقاومت ادامه خواهد داشت و راهپیمایان روز قدس نیز بر این مسئله تاکید دارند.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه مسئله فلسطین اسلامی، انسانی و ملی است افزود: مسئله فلسطین از این جهت انسانی است که در اشغال فلسطین همه بشریت مورد هجوم قرار گرفته اند و حق انسان‌ها زیر پا گذاشته شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئله فلسطین به دلیل وجود مسجد الاقصی یک موضوع اسلامی است و برای همه کشورهای منطقه مسئله ملی نیز به شمار می‌رود چرا که اگر رژیم صهیونیستی میدان پیدا کند مانند گرگی به سایر کشورهای منطقه نیز هجوم خواهد برد.
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه تئوری انقلاب اسلامی در خصوص فلسطین از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است ادامه داد: برگزاری انتخاباتی آزاد با حضور همه مردم فلسطین با تمام ادیان از راهکارهای جمهوری اسلامی است در غیر این صورت مقاومت جهاد و ایستادگی راه حل مسئله فلسطین خواهد بود.
امام جمعه قم افزود: جهان باید یا منطق انتخابات در مسئله فلسطین را بپذیرد و یا اینکه مسیر جهاد و مقاومت ادامه خواهد داشت و راهپیمایی روز قدس در ایران و سراسر کشورهای جهان نیز این مسئله را تاکید می‌کند.
وی با بیان اینکه دولت‌های اسلامی باید روابط خود را با رژیم اشغالگر قدس قطع کنند افزود: کشورهای منطقه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را باید کنار بگذارند و در کنار برادران فلسطینی خود قرار گیرند و برخی از یهودیان می‌خواهند از سرزمین فلسطین مهاجرت کنند که دولت‌های غربی باید این شرایط را برای آنان فراهم کند.
دولت‌های منطقه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: دولت‌های اسلامی منطقه باید بیدار شوند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند و از ملت فلسطین حمایت کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، نگاه اسلام به زن نگاه متفاوت از نگاه غرب و نگاه متحجران است، نگاه اسلام ناب در قرائت انقلاب اسلامی تجلی یافته که پیشرفت زنان سازگار با ابعاد شخصیتی آنان بوده است چرا که نگاه اسلام به زن و خانه، نگاهی است که در آن هم مصلحت زن هم مصلحت خانه دیده شده است، هم مصلحت جامعه و هم مسائل دنیوی و مادی دیده شده است و هم تعالی و شکوفایی معنوی و روحی زنان در این نگاه دیده شده است که به تعبیر رهبری معظم انقلاب ما از غرب در حوزه زنان مطالبه داریم ما مدعی این هستیم که زن در نگاه ناروای غربی ابزار شهوت رانی می‌شود.
خطیب جمعه قم ابراز داشت: زنان تقریباً پوشش بالای ۹۰ درصدی پس از انقلاب اسلامی در حوزه سواد آموزی و آموزش و پرورش داشته اند و در دانشگاه و حوزه‌های علمیه به روی زنان گشوده است و امروز هزار هزار نفر در علوم گوناگون از زنان داریم و ۶۰ درصد جامعه دانشگاهی از زنان و بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی داریم.
نقش اجتماعی زنان در پرتو انقلاب اسلامی زنده شد
وی با بیان اینکه نقش اجتماعی زنان در پرتو انقلاب اسلامی زنده شد افزود: زنان در حقیقت پدیدآورنده انقلاب اسلامی بودند و نگاه غرب در راستای انحطاط زن است، همانطور که نگاه‌های متحجرانه را نسبت به زن قبول نداریم و زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرین هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب نمادی از هویت زن ایرانی و انقلابی است افزود: حجاب در حقیقت پرچم شرافت و افتخار زنان و یک ارزش الهی است و محدودیت کوچک برای رسیدن به آزادی‌های بزرگ است.
آیت الله اعرافی ابراز داشت: در جنگ ترکیبی، دشمنان زنان را مورد هدف قرار گرفته اند و دشمنان تلاش می‌کنند که آنان با کنار گذاشتن حجاب جامعه دچار دو قطبی شود.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه در راستای ترویج و تبیین فرهنگ حجاب همگان و وظیفه داریم افزود: نهادهای مختلف نباید وظیفه خود را به گردن دیگری بیندازند و دستگاه‌های فرهنگی باید اقدامات ایجابی انجام دهند و آحاد مردم نیز باید با روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر کنند.


  • نویسنده :
  • منبع :