19 دی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون خبر داد و گفت: در هفته گذشته مباحث مختلف در کمیسیون اقتصادی مطرح و دغدغه نمایندگان مورد توجه قرار گرفت و این طرح نهایی شد تا به‌زودی وارد صحن علنی مجلس شود.
مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک ماه آخر سال گذشته بحث لایحه بودجه مورد رسیدگی قرار گرفت و همه دستور کارها به جز بودجه از صحن علنی خارج شد. بعد از تعطیلات نوروز نیز، نظرهای مشورتی اعضای کمیسیون اقتصادی گرفته شده است.
وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه به‌زودی و مجدد به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا در دستور کار قرار گرفته و بعد از آن به تایید شورای نگهبان برسد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه هدف بازدارندگی دارد، گفت: دولت در این طرح به دنبال ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی و کسب درآمد نیست، بلکه درصدد است تا جلوی سوداگری‌ها در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن را بگیرد.
صالحی تاکید کرد: با تصویب این طرح، سرمایه‌ها از بازارهای کاذب جمع شده و به سمت توسعه صنایع و یا بازارهای سرمایه سوق داده می‌شود.
وی با اشاره به بهبود شرایط در بازار سرمایه گفت: این بازار وضعیت مناسب و مثبتی گرفته است و همین امر منجر می‌شود تا مردم رغبت بیشتری کنند تا سرمایه‌های سرگردان را وارد این بازار کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه کمک می‌کند تا مردم به جای پس‌انداز کردن پول در حساب بانکی و یا گرایش به سمت بازارهای غیر مولد، سرمایه را وارد بازارهای مولد کنند.
صالحی ابراز امیدواری کرد: این طرح هرچه سریع‌تر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و پس از تایید شورای نگهبان وارد فاز اجرایی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :