19 دی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون تقاضای استیضاح وزیر صمت بررسی شد و نمایندگان حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سه گروه از نمایندگان تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را تهیه کرده بودند که در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی بیان کرد: نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر صمت از پاسخ‌های وی قانع نشدند و طرح استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تصویب رسید. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار است روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین در صحن مجلس اعلام وصول شود و پس از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس، استیضاح وزیر صمت در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. 

در همین زمینه، جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات اخیر کابینه، اظهار داشت: به اعتقاد بنده دولت برای آنکه برخی از وزرای ضعیف اما محبوب خودش را حفظ کند، در تغییر وزیر جهاد کشاورزی تعجیل کرد. با توجه به یکسری اتفاقاتی که افتاده بود، بیشترین هجمه از جمله درباره تنظیم بازار روی وزیر جهاد کشاورزی بود، اما ساداتی‌نژاد عملکرد ضعیفی نداشت. 

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده دولت باید در تغییر وزرا تأمل بیشتری می‌کرد و باید به جای وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت جابه‌جا می‌شد و فرد دیگری جایگزین فاطمی‌امین می‌شد. 

رشیدی کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین چندی پیش در مجلس مطرح و این وزیر ابقاء شد آیا ضرورتی داشت که باز هم استیضاح وزیر صمت در مجلس به جریان بیافتد، تصریح کرد: تکرار استیضاح فاطمی امین پاسخی به افرادی است که در استیضاح قبلی به وی رأی مثبت دادند. 

وی ادامه داد: وزیر صمت توانایی مدیریت ندارد و این بار تعداد متقاضیان استیضاح فاطمی امین نسبت به مرحله قبلی استیضاح این وزیر بیشتر شده است. برای بسیاری از نمایندگان مسجل شده که فاطمی امین توانایی مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد و بنده فکر می‌کنم که این بار وی نتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و استیضاح وی به نتیجه خواهد رسید. 

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزیر اقتصاد، گفت: وزیر اقتصاد در تیم اقتصادی دولت از مابقی افراد یک سر و گردن بالاتر است و عملکرد خوبی دارد.

 

  • نویسنده :
  • منبع :