19 دی: رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند دریافت فطریه در شبکه‌های‌اجتماعی با پیامک‌های جعلی هشدار داد.
سرهنگ مهدی قاسمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: افراد سودجو با نزدیک شدن به اعیاد، مناسبت‌های تقویمی یا اجرای طرح‌های خاص، با ایجاد آگهی‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک به ‌همراه لینک جعلی هدایت به درگاه، برای جلب اعتماد و کلاهبرداری از شهروندان تلاش می‌کنند.
وی افزود: بر این اساس احتمال افزایش کلاهبرداری‌ها در قالب دریافت فطریه و دیگر نذورات در ایام عید فطر نیز وجود دارد.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته امکان دارد مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی دریافت اینترنتی فطریه و هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی بانکی و بدست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب‌خوردگان، نسبت به برداشت اینترنتی غیرمجاز موجودی حساب‌های بانکی آنها اقدام کنند.
وی توصیه کرد: هم‌استانی‌ها توجه داشته باشند بسیاری از این سایت‌ها و آدرس‌های اینترنتی به‌صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع‌آوری فطریه و کفاره، از سوی کلاهبرداران سایبری از دسترس خارج و حذف می‌شوند.
قاسمی یادآور شد: درصد بالایی از پرونده‌های جرایم سایبری که با شکایت مال‌باختگان در پلیس فتا استان از ابتدای سال جاری تشکیل شده، با موضوعات اقتصادی و مالی و بویژه لینک جعلی برخورداری از سهام عدالت بوده است.
وی تاکید کرد: از بازکردن پیامک‌های تبلیغاتی یا کلیک‌کردن بر روی لینک‌های با منابع ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، پرهیز و فطریه و کفاره روزه خود را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) یا بهزیستی در سراسر کشور پرداخت کنند.
قاسمی گفت: آدرس و شماره‌ حساب این مراکز معتبر در رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌شود.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR اطلاع دهید.

  • نویسنده :
  • منبع :