19 دی: رئیس کل دادگستری استان سمنان از برخورد قاطع قانونی با احتکار کننده حدود ۷۰ تن گندم در منطقه کالپوش از توابع شهرستان میامی خبر داد.
محمد جعفر عبدالهی ۳۰ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو روز پیش ریاست قوه قضائیه اهتمام بیش از پیش در قبال مصادیق اولویت دار مرتبط با حقوق عامه را مقطعی ندانسته و تاکید کردند مستمراً مورد پیگیری قرار گیرد که به همین منظور به تمامی روسا و دادستان های سراسر استان اعلام تا احیاء حقوق عامه با تمامی ابعاد و مصادیق آن را جدی قلمداد و مشمول زمان خاص قرار نداده و لذا در کمتر از دو روز از اجرای دستور ریاست معزز دستگاه عدلیه حدود ۷۰ تن گندم در انبارهای شخصی ذی نفوذ در منطقه کالپوش از توابع شهرستان میامی شناسایی شد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان سمنان به امنیت روانی مردم بیش از گذشته تمرکز داشته و در سال جاری نیز به آن معطوف بوده و شناسایی این انبارها در راستای وصول گزارش های مردمی بوده که پس از تحقیق و بررسی جامع صحت و سقم آن کسب و در نهایت ۴ انبار احتکار گندم کشف و جهت سیر مراحل قانونی ضبط شد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: متاسفانه گندم های کشف شده به صورت غیرقانونی نگهداری و در سامانه جامع تجارت نیز به ثبت نرسیده و پرونده جهت برخورد قاطع قانونی با احتکارکننده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع تا طبق ضوابط برخورد شود.
وی همچنین با اشاره به تلاش های دستگاه قضایی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان برای تحقق آزادی زندانیان واجد شرایط در کنار مشارکت های مالی نیکوکاران با بهره گیری از تأسیسات قانونی، شرایط آزادی زندانیان مستعد را فراهم و در همین راستا در سال ۱۴۰۱ ستاد دیه استان توانست آزادی تعداد ۱۰۲ بدهکار و محبوس در زندان را فراهم کند.
رئیس هیآت مدیره ستاد دیه استان سمنان با اشاره به برپایی جشن گلریزان در سمنان تصریح کرد: نظیر این مراسم در شهرستان های دیگر استان برگزار و با استقبال خیرین مواجه بوده و امید است بتوانیم به همت مساعدت های مالی نیکوکاران، زمینه بازگشت شرافتمندانه بدهکاران مالی را به خانه و جامعه مهیا کنیم.
رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه به بخشی از آیه ۱۱۰ سوره مبارکه بقره اشاره و یاد آور شد: هر کار خیری که افراد از پیش در کارنامه اعمال خود ثبت و درج می کنند در نزد خداوند باری تعالی محفوظ است و بی تردید با دستگیری و پشتیبانی از تهیدستان و نیازمندان در مسیر سعادت و رستگاری گام برخواهند داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :