19 دی: نسخه سوم نرم افزار مجموعه آثار آیت الله مکارم شیرازی حاوی ۱۹۰ عنوان اثر امروز در مراسمی با حضور این مرجع معظم تقلید در قم رونمایی شد.
آیت الله مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نسخه سوم نرم افزار مجموعه آثار خود، گفت: باید از وسایل زمانه استفاده کرد تا آثار تولید شده از علمای مختلف اسلامی ماندگار باشد و نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.
مرجع تقلیدشیعیان اضافه کرد: با گذشت زمان آثار کهنگی در آثار علما نمایان نمی‌شود و اینکه این مرکز توانسته با ارائه نسخه‌های دیجیتالی، آثار این علمای بزرگ را در قالب به روز و جدید منتشر کند و زمینه‌های ماندگاری و جاودانه شدن آن‌ها را به وجود آورد.
آیت الله مکارم شیرازی با تشکر از دست اندرکاران تولید این نرم افزار گفت: وقتی آثار و کتاب‌های علما و شخصیت‌های اسلامی به نسخه‌های دیجیتال تبدیل می‌شود جنبه ماندگاری پیدا می‌کنند و مورد استفاده آیندگان نیز قرار گیرد.
مرجع معظم تقلید با ارزشمند خواندن فعالیت مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری، افزود: امیدوارم که این مرکز در ادامه فعالیت‌های خود بتواند نرم افزار آثار سایر علما و شخصیت‌های اسلامی را نیز تولید و عرضه کند.
آیت الله مکارم شیرازی از بازنگری در تفسیر نمونه خبر داد و گفت: امروز با توجه به نیاز روز جامعه لازم است تا به برخی موضوعات در این تفسیر پرداخته شود که در حال حاضر با همکاری گروهی در حال تنظیم مطالبی هستیم تا تفسیر ۲۸ جلدی نمونه به روز‌تر شود و امسال چند جلد به مجموعه تفسیر نمونه افزوده خواهد شد.
او تاکید کرد: در هر زمانی مسائل جدید پیدا می‌شود که باید با نگارش آثار و کتاب‌های مختلف، پاسخگوی نیاز‌های علمی و شبهات جامعه و مردم باشیم و بتوانیم با ارائه نوآوری‌های علمی آثار تولید در زمینه علوم دینی و اسلامی را به روز رسانی نماییم.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: سومین نسخه از مجموعه آثار آیت الله مکارم شیرازی است حاوی ۱۹۰ عنوان اثر و ۳۶۴ جلد کتاب در قالب نرم افزار منتشر شده است.
حجت الاسلام بهرامی افزود: ۳۶۴ جلد کتاب ارائه شده در این نرم افزار شامل تمام زمینه‌های علوم اسلامی است که آیت الله مکارم شیرازی در آن‌ها اثر دارند.
رئیس مرکز تحقیقات کامیپوتری علوم اسلامی نور گفت: موضوع این آثار شامل فقه، اصول، تفسیر، نهج البلاغه و آثاری در پاسخ به شبهات، گروه‌ها و فرقه‌های مختلف است.
حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه در این نرم افزار سعی شده است آخرین امکانات و قابلیت‌ها را برای جستجو و بازیابی اطلاعات فراهم کنیم؛ عنوان کرد: این نرم افزار از طریق سایت ابر نور، پایگاه نور سافت یا کتابخانه دیجیتال مرکز به نام نور لایف در اختیار مخاطبان و پژوهشگران قرار گفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :