19 دی: مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور گفت: درخواست اعاده دادرسی وحید اشتری در دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده به شعبه دیگر دادگاه صادرکننده رای ارجاع می شود.

امیر هاشمی در توئیتر نوشت  

«درخواست اعاده دادرسی وحید اشتری نسبت به رأی شعبه۱۰۶۰ دادگاه کیفری۲ با عنوان «دعوت به اعمال خشونت آمیز» (بند ب ماده۷۴۳ قانون مجازات اسلامی تعزیرات)، به استناد بند چ ماده۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده به شعبه دیگر دادگاه صادرکننده رای ارجاع می شود. 

وحید اشتری که سال گذشته سفر خانواده قالیباف به ترکیه را رسانه‌ای کرده بود، بابت انتشار خبر «سیسمونی»، «خیریه حسین طائب» و «مطالب مرتبط با هولدینگ یاس» در دادگاه محکوم شد. 

طبق تصویر منتشره از حکم دادگاه، وحید اشتری محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و حقیقی شده بود.  

مردادماه سال گذشته روابط عمومی دادگستری استان تهران در اطلاعیه‌ای درباره محکومیت وحید اشتری اعلام کرد که وحید اشتری حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است اما از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و به اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :