19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به ریزش یکی از لایه های سقف ورزشگاه در دست احداث چهار هزار و ۵۰۰ نفری پردیسان این شهر گفت: پیرو این سانحه ، علت توقف ادامه کار احداث طرح پیش آمدن مسایل قضایی است.
ابراهیم سانی خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور پس از سانحه ریزش بخشی از سقف ورزشگاه از همان روز های اول پس از حادثه پیگیر انجام شکایت از پیمانکار، طراح و مشاور طرح بود.
وی بیان کرد: پیگیری شکایت به شورای حل اختلاف استان قم واگذار شد و هیات کارشناسان سه نفره مشخص شدند که این هیات در کارشناسی اولیه نتوانست مقصر را تعیین کند.
وی افزود: هیات کارشناسی دوم اکنون تشکیل شده است و تا چند روز آینده نظر خود را اعلام می کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز داشت: جمع آوری آوار ریخته شده از سقف ورزشگاه تا زمان اعلام نظر کارشناسی قضایی نمی تواند صورت گیرد.
وی گفت: صدور رای کارشناسی قضایی به سرعت انجام می گیرد و هر آن چه که از بیت المال متضرر شده است از خاطی اخذ خواهد شد.
لایه دوم سقف ورزشگاه در دست احداث ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم دوشنبه ۲۴ بهمن سال گذشته دچار ریزش و بخشی از سازه ورزشگاه نیز تخریب شد.
بر اساس این گزارش، به گفته کارشناسان، ریزش سقف ورزشگاه پردیسان، به دلیل بارش سنگین برف در آن تاریخ در شهر قم بوده است.
این ورزشگاه با متولی گری شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور قرار بود تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ به طور کامل احداث شود.
روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در این خصوص در همان تاریخ اعلام کرد: طبق مشاهدات میدانی به عمل آمده از سالن ورزشی در حال ساخت ۴۵۰۰ نفر پردیسان، شب گذشته (۲۳ بهمن) تنها قسمتی از پوسته در حال اجرای سقف این سالن ورزشی فرو ریخته و با توجه به اینکه مجری این پروژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است و در زمان حاضر نیز پیمانکاری امور و نظارت آن را بر عهده دارد، اداره کل ورزش و جوانان استان نیز منتظر نظر کارشناسی از سوی ساخت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در مورد دلایل این اتفاق است.
طرح احداث ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری امام رضا(ع) واقع در شهرک پردیسان، طی دومین سفر استانی دولت نهم به استان قم مصوب و در سال ۱۳۸۸ کلنگ آن زده شد.
این طرح در آن زمان لقب بزرگ‌ترین سالن ورزشی قم را به خود اختصاص داد و قرار بود تا سال ۱۳۹۲ به مرحله بهره‌برداری برسد. با این حال پس از ۱۲ سال، جز اسکلت و سازه‌های کلی آن هیچ پیشرفتی نداشت.
آیت الله رئیسی در سفر خود در دی ماه ۱۴۰۰ به قم با اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال، تکمیل این پروژه نمیه کاره را در دستور کار این دولت قرار داد.

  • نویسنده :
  • منبع :