19 دی: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تمام‌امکانات سخت افزاری استان برای مهار آتش تالاب میقان اراک به کار گرفته شده و مسئولان ارشد استان، عوامل انتظامی و امدادی نیز در صحنه حضور دارند.
بهنام نظری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌سوزی تالاب میقان اراک همچنان ادامه دارد اما آتش به سمت فرودگاه بود که با حضور عوامل، آتش‌سوزی این مسیر مهار شد.
وی بیان کرد: استاندار مرکزی نیز از ابتدا در صحنه حضور پیدا کرد و به محض اطلاع، ستاد مدیریت بحران در محل تشکیل شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر باتلاقی است، امکان تردد خودروهای آتش نشانی به محل آتش وجود ندارد و این مشکل، مهار آتش‌سوزی را دشوار کرده است.
نظری ادامه داد: با این روند نیاز است از بیل مکانیکی استفاده کنیم که اکنون پنج دستگاه بیل مکانیکی در محل مستقر و محدود کردن مسیر انتشار آتش در حال انجام است و تلاش بر این است که آتش‌سوزی را تا فردا صبح کنترل کنیم.
وی عنوان کرد: در صورت استمرار آتش‌سوزی، هماهنگی لازم با سازمان بحران کشور انجام شده تا فردا بتوان با استفاده از بالگرد و هلی کوپتر، آتش‌سوزی را مهار کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه اکنون آتش‌سوزی در حال کنترل است و مشکلی نیست، گفت: یکی از مشکلات بحث تغییر مسیر باد بود که خوشبختانه یکی ۲ تغییر جهت باد داشتیم اما در حال حاضر باد شدت زیادی ندارد.
نظری تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در مسیر نیزار است با وزش باد امکان انتشار وجود دارد که باید مسیر اطفای حریق تا صبح تحت نظارت باشد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون با دستور استاندار، هلال احمر چادرهای خود را مستقر کرده تا فردا صبح نیز مجموعه محیط زیست و منابع طبیعی و هلال احمر باید در محل استقرار داشته باشند چرا که احتمال انتشار مجدد وزش باد و آتش‌سوزی مناطقی که آتش آنها مهار شده، وجود دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص میزان خسارات وارد شده نیز گفت: تاکنون ارزیابی خسارت انجام نشده چرا که تمامی تمرکز در راستای مقابله و مهار آتش‌سوزی است و پس از کنترل آتش، تیم‌های ارزیاب باید میزان خسارت را برآورد کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :