19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیونت و کشف مقداری کالای قاچاق، متهم به پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در این زمینه افزود: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور منطقه ویژه سلفچگان به یک دستگاه خودروی کامیونت ایسوزو مظنون می‌شوند.
وی اضافه کرد: پس از متوقف نمودن خودرو و بازرسی از خودروی مذکور، تعداد ۱۷ کارتن وسایل چراغ مطالعه تلسکوپی، یک کارتن شیرآلات، ۳۸ طاقه انواع پارچه به ارزش پنج میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۸۲ ریال را به ظن قاچاق کشف می‌کنند.
وی ادامه داد: مراتب برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال و در ادامه برای متهم پرونده تشکیل شد.
ریاضی گفت: شعبه رسیدگی‌کننده ضمن احضار متهم، به دلیل عدم ارائه مدارک مثبت گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانست و متهم را علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، به پرداخت مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۸۲ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، همه محموله مکشوفه قاچاق توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :