19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در طرح نظارتی ۶۰ روزه ایام پایانی سال و ماه رمضان، یک‌هزار و ۵۴۰ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در حوزه‌های مختلف دراین استان تشکیل شد.
مهدی ریاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اداره‌کل تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات مندرج در قوانین تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه رسیدگی و اجرای احکام قطعی صادره را به عهده دارد.
وی اضافه کرد: طرح ویژه نظارتی ۶۰ روزه ایام پایانی سال و ماه رمضان از چهارم اسفندماه سال گذشته شروع شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت.
وی ادامه داد: در این طرح با همکاری نمایندگان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی و گردشگری، دادستانی، بازرسی کل و استانداری در قالب گشت‌های مشترک از شرکت‌ها، واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی و سردخانه‌ها و میادین تره و بار با رویکرد پیشگیری و بازدارندگی از وقوع تخلف بازرسی و در صورت اصرار به تکرار تخلف ضمن تشکیل پرونده تخلف نسبت به پلمب و نصب پارچه تخلف اقدام گردید.
ریاضی بیان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون طی ۱۸۰ اکیپ گشت مشترک از یک‌هزار و ۸۵۰ واحد صنفی و غیرصنفی بازرسی و ۵۷۰ واحد متخلف شناسایی و برای آنان پرونده تخلف تشکیل شد.
وی افزود: ۲۹ واحد که علی‌رغم تذکرات و تشکیل پرونده اصرار به تکرار تخلف داشتند، پلمب و برای ۲۵ واحد پارچه تخلف نصب گردید.
به گفته وی، از ابتدای شروع طرح یک‌هزار و ۵۴۰ فقره پرونده در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان به شعب تعزیرات حکومتی وارد و به یک‌هزار و ۴۰۰ فقره پرونده رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: در این راستا، مجازات نقدی معادل یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای متهمین و متخلفین تعیین و صادر شد.

  • نویسنده :
  • منبع :