19 دی: منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، پخش زنده مصاحبه تلویزیونی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل کسالت او برای دقایقی قطع شده است.
به گزارش روسیا الیوم، مصاحبه اردوغان رئیس جمهور ترکیه با رسانه‌های این کشور پس از احساس درد معده او ناگهان متوقف شد.
بر اساس این گزارش، این مصاحبه تلویزیونی اواخر عصر سه‌شنبه آغاز شد و پخش زنده زمانی که خبرنگار از اردوغان شروع به پرسیدن سوال در مورد تغییرات کابینه در آینده کرد، ناگهان متوقف شد.
اردوغان بعد از چند دقیقه به روی صحنه بازگشت و با عذرخواهی از مخاطبان، از ابتلای خود به بیماری التهاب معده‌ خبر داد و گفت: برای شما آرزوی سلامتی دارم. دیروز و امروز کار زیادی در کمپین انتخاباتی داشتیم و دچار التهاب معده شدم. من حتی به لغو برنامه فکر کردم اما ما بازگشتیم. من از شما و بینندگان عذرخواهی می‌کنم.
مصاحبه گر پس از دو سوال کوتاه، پایان مصاحبه را اعلام کرد تا رئیس جمهور ترکیه فرصت استراحت پیدا کند.
انتخابات پیش روی ترکیه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور و دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور پس از تغییر نظام سیاسی از پارلمانی به ریاستی و بیست و هشتمین دوره انتخابات مجلس این کشور محسوب می‌شود.
دوره ریاست جمهوری ترکیه پنج ساله است و منتخبان مردم در مجلس ترکیه نیز که ۶۰۰ عضو دارد، در مدت پنج سال بر کرسی می‌نشینند.
برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز که همزمان با انتخابات پارلمانی این کشور برگزار می‌شود، چهار نامزد نهایی از جمله اردوغان از سوی ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو از سوی ائتلاف ملت، محرم اینجه از سوی حزب مملکت و سینان اوغان از سوی ائتلاف آتا معرفی شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :