19 دی: مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در جشن گل‌ریزان امسال که از ابتدای ماه رمضان تا عید فطر برگزار شد، ۵۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند.
رضا مرادی‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هفت نفر بدهکار مهریه و ۴۹ نفر نیز بدهکار مالی بودند.
وی با بیان این‌که از میان آزادشده‌ها چهار نفر خانم و ۵۲ نفر آقا هستند، اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۸۰ میلیارد ریال بود که ۱۶ میلیارد ریال از طریق گذشت شاکیان و ۲۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه تامین شد.
وی ادامه داد: همچنین ۱۰ میلیارد ریال از طریق وام قرض‌الحسنه، ۱۸ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۱۶ میلیارد ریال نیز از طریق ارفاقات قانونی تامین شد.
به گفته مرادی‌پور، ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.
وی با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس،‌ خانواده درجه‌یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.
وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

  • نویسنده :
  • منبع :