19 دی: معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم ضمن تشکر از داوطلبین اهدای خون برای انجام این امر خداپسندانه، ادامه داد: میزان اهدای خون در طول ماه مبارک رمضان سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷/۶ درصد رشد داشته است.
دکتر علیرضا کبیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد اداره کل انتقال خون استان قم در طول ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان تعداد چهار هزار و ۵۰ نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز دوگانه اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۴۵ نفر از داوطلبین موفق به اهدای خون شدند.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم تصریح کرد: از این تعداد ۹۵ نفر از اهداکنندگان خانم بودند و دو هزار و بیست نفر یعنی ۶۰ درصد از داوطلبین اهدای خون در این ماه رمضان از اهداکنندگان مستمر بودند، و این شاخص بسیار مناسبی برای تامین سلامت و ایمنی خون‌های جمع‌آوری شده می‌باشد.
وی ضمن تشکر از داوطلبین اهدای خون برای انجام این امر خداپسندانه، ادامه داد: این میزان اهدای خون نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷/۶ درصد رشد داشته است.
کبیری با بیان اینکه اهدای خون یک صدقه جاریه است، اظهار کرد: از کلیه مردم درخواست داریم اهدای خون را جز امورات روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌ دهد.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم بیان کرد: بیشترین گروه خونی اهدایی در طول ماه مبارک رمضان گروه خونی O+ با یک هزار و ۱۲۳ واحد، سپس گروه‌ خونی +A با ۹۰۱ واحد و B+ با ۷۳۰ واحد بوده است؛ همچنین گروه های خونی منفی ۱۰ درصد از کل اهدای خون را در ماه رمضان شامل می شدند.
وی ادامه داد: در ماه رمضان رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با ۳۶ درصد از کل اهداکنندگان رتبه اول در بین داوطلبین داشتند و گروه های سنی بین ۲۵ تا ۳۵ سال با ۲۸ درصد از داوطلبین رتبه دوم را دارند.
کبیری تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۴ هزار و ۴۰۲ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی استان ارسال شده همچنین ۹۱۲ واحد خون و فرآورده های آن به شبکه خون‌رسانی کشور جهت استفاده در سایر مراکز درمانی ارسال شده است.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم یادآور شد: دو مرکز اهدای خون استان، مرکز روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق و مرکز اهدای خون ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اداره اصناف از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰پذیرای اهداکنندگان است.

  • نویسنده :
  • منبع :