19 دی: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که روزانه حدود ۳۰ تُن مرغ منجمد در قم توزیع می‌شود، گفت: در زمینه توزیع مرغ منجمد در استان با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم و تا زمانی که نیاز بازار وجود داشته باشد این کار ادامه می‌یابد.
حسین علی بیگی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ پیرامون این موضوع بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از روزهای پایانی سال‌گذشته تاکنون بخشی از نیاز بازار به گوشت مرغ از طریق توزیع گوشت مرغ منجمد تامین می‌شود.
وی افزود: در قم نیز علاوه برعرضه گوشت مرغ گرم، با توجه به نیاز روز بازار، توزیع مرغ منجمد به صورت مستمر در دستور کار است و این موضوع از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان، برخی از مراکز توزیع مرغ که به عنوان مباشر از سوی اتحادیه معرفی شده‌اند و نیز تعاونی‌های مصرف کارکنان ادارات که اعلام نیاز کرده‌اند، دنبال می‌شود.
وی با اشاره به این که حداکثر قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کنندگان ۴۵ هزار تومان است، ادامه داد: عرضه مرغ منجمد در قم تنها برای مصرف خانوار است و چنانچه خارج از شبکه این مرغ برای مصرف واحدهای صنفی عرضه شود، این کار تخلف است و با نظارت گروه بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان با کسانی که این کار را انجام دادند برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.
علی بیگی گفت:‌ مواردی هم داشتیم که برخی واحدها، مرغ‌های منجمد را یخ‌زدایی و سپس با قطعه بندی‌ آن برای فروش اقدام کردند که این مراکز نیز در جریان بازرسی‌های صورت گرفته، توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان پلمب شدند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نیاز مصرف مرغ در استان برای خانوار حدود ۷۰ تا ۸۰ تُن است، افزود: بخشی از این نیاز از طریق مرغداری‌های خود استان و برخی دیگر از طریق واردات مرغ گرم از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود، سایر نیاز استان در این بخش نیز با توزیع مرغ منجمد تامین می‌گردد که روزانه در حدود ۳۰ تُن است.
وی همچنین در خصوص کیفیت مرغ منجمد توزیع شده در استان و حفظ ارزش غذایی آن، بیان داشت:‌ با توجه به این که زنجیره سرد در تولید مرغ منجمد به صورت کامل رعایت می‌شود، این مرغ بسیار باکیفیت‌تر از مرغ گرمی است که توسط خود مردم در فریزر به تدریج منجمد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :