19 دی: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام باند سارقان زورگیر خیابانی در استان خبر داد و گفت: متهمان به بیش از ۲۵ فقره سرقت به روش زورگیری اعتراف کردند.
سرهنگ جعفر عباسعلی پور روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در پی سرقت های متعدد زورگیری خیابانی در سطح شهر قم که طی آن سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت به صورت سه ترک با قمه و شمشیر اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و همچنین موتورسیکلت از شهروندان می کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در این رابطه ضمن راه اندازی و ساماندهی گشت های نامحسوس، در تحقیقات پلیسی مشخص شد پلاک موتورسیکلت بکار رفته مخدوش شده و در ادامه پس از شناسایی مالباختگان این پرونده، در اظهاراتشان بیان داشتند که چهره سارقان با ماسک پوشیده شده بود و قابل تشخیص و شناسایی نبود.
عباسعلی پور ادامه داد: راکبان موتورسیکلت در ابتدا از مالباختگان درخواست گوشی کرده و در صورت ممانعت با سلاح های سرد نامتعارف به سمت فرد حمله ور می شدند که در این بین تعدادی از شهروندان نیز دچار جراحت شده بودند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته پی بردند یکی از گوشی های مسروقه در مدت زمان چند ثانیه با یک سیمکارت فعال شده است.
وی بیان داشت: با انجام استعلامات لازم، هویت خط مالک شناسایی و با پیگیری های مداوم احدی از سارقان نیز شناسایی که بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضائی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به انجام اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد.
عباسعلی پور ابراز داشت: در ادامه ۲ نفر از دیگر همدستان متهم نیز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود به بیش از ۲۵ فقره سرقت به روش زورگیری اعتراف کردند و اظهار داشتند گوشی های مسروقه را با قیمت ۱۰ میلیون ریال به فردی مالخر به هویت معلوم به فروش می رساندیم.
کشف بیش از ۱۰ کیلوگرم تریاک با همکاری مشترک پلیس قم و مرکزی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف بیش از ۱۰ کیلوگرم تریاک، با همکاری مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر قم و مرکزی خبر داد.
سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی و اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط فردی به هویت و نشانی معلوم، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی استان، به منزل موصوف اعزام شدند و در بازرسی صورت گرفته ۱۰ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب ۹ بسته کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :